Авто-Мото Заначка ;) :: www.amz.in.ua

Статті, новини, фотографії, посібники, відео - все про авто та мото - тільки корисне!

E-mail

Пароль


Зареєструватися


Меню




    13. Заявление в прокуратуру по факту беспричинной остановки транспортного средства

    Загальне > Законы, ГАИ, полезная информация > ПОСОБИЕ ДЛЯ АДЕКВАТНЫХ ВОДИТЕЛЕЙ > Часть 2 - Практика > 13. Заявление в прокуратуру по факту беспричинной остановки транспортного средства >

    В случае, если Вас беспричинно остановили сотрудники ГАИ (без нарушений с Вашей стороны или даже подозрений на таковые), Вы можете подать в органы прокуратуры заявление по факту их незаконных действий. Скачайте заявление. Подставьте в него необходимые даные - адресата (прокурора района или приравненного к нему прокурора, или прокурора региона, на территории которого имели место незаконные действия сотрудников ГАИ), свои, место, время конфликта и пр. Изымите из заявления те выделенные цветом абзацы, которые не относятся к Вашему конкретному случаю. После чего, подписав, отошлите заявление заказным письмом с уведомлением о вручении на служебный адрес должностного лица, на чьё имя оно подаётся.

    Прокурору                                   

    (Підставити посаду начальника та адресу органу ДАІ або ГУМВС України у регіоні)

    Від:                                                

    (Підставити свої ПІБ та адресу)

     

    ЗАЯВА.

    „___" ___  20__р., ________________________

    (Підставити дату та місце подій)

    під час керування транспортним засобом ________

    (Підставити марку, модель, державний номерний знак)

    мене було зупинено співробітником ДАІ ___________

    (Підставити відомі дані співробітника ДАІ, - ПІБ, звання та посаду, або номер нагрудного знаку, або номерний знак патрульного транспортного засобу, тощо).

    Зазначений співробітник ДАІ не представився (представився нерозбірливо), на протиріччя вимогам ч.2 ст.5 Закону України „Про міліцію", і усі вказані відомості про нього стали відомі вже у процесі подальшого спілкування.

    Коли я, забажавши реалізувати своє право, передбачене ч.1 ст.16 Закону України „Про дорожній рух", п.2.14 „в" ПДР, знати причину зупинки транспортного засобу, задав це питання працівнику ДАІ, то отримав відповідь: „Перевірка документів", „Спецоперація", „Перевірка технічного стану".

    Зазначені дії співробітника міліції я вважаю незаконними з таких підстав.

    У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Постановою КМ України від 14 квітня 1997 р. N 341), а саме пп..5 п.5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право:

    5) зупиняти транспортні засоби у разі порушення вимог правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони використовуються з протиправною метою

    Як видно з наведеного, цей перелік є вичерпним. Ніяких інших підстав для зупинки транспортного засобу зазначене Положення не знає. І це недаремно.

    У відповідності до ст..11 Закону України „Про міліцію", міліція має право: 2) перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання щодо до­держання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію;

    Тобто єдиною підставою для перевірки документів особи може бути підозра грома­дянина у вчиненні правопорушення.

    Мені про будь-які підозри у вчинені правопорушення співробітником міліції повідомлено не було.

    Термін „спецоперація" як підстава для зупинки транспортного засобу або перевірки документів законодавством України теж не визначений, і як така підстава не передбачений.

    Ст.. 35 Закону України „Про дорожній рух" передбачає, що перевірка технічного ста­ну проводиться виключно (це є важливим для розуміння незаконності вимог Наказу) упо­вноваженими суб'єктами господарювання, що мають відповідну ліцензію. Таким чином, не може йти мови про проведення такої перевірки посадовими (службовими) особами органу державної влади. Тим більше, що ст.8 Господарського кодексу України прямо передбачає, що органи державної влади та управління не є суб'єктами господарювання, а отже, вони не мо­жуть ані мати відповідних ліцензій, ані взагалі проводити такі перевірки.

    Більше того. Ст.35 Закону „Про дорожній рух" передбачає єдиний випадок перевірки технічного стану транспортних засобів - державний технічний огляд. Інших випадків примусової, обов'язкової для власників транспортних засобів та водіїв перевірки технічного стану зазначений закон не передбачає взагалі.

    Між тим, у відповідності до ст.19 Конституції України, посадові (службові) особи органів державної влади можуть діяти виключно у межах, способом та у порядку, що прямо передбачені законом. Таким чином, така перевірка у відповідності до закону не може бути проведена взагалі.

    Більше того. В умовах, які можна забезпечити при зупинці транспортного засобу, зо­крема, безпосередньо на дорозі, неможливо забезпечити відповідність перевірок ДСТУ 3649-97 „Засоби транспортні дорожні. Експлуатаційні вимоги безпеки до технічного стану та методи контролю", а також повну відповідність вимірювань та засобів вимірювальної техніки (на які, у даному випадку, поширюється державний метрологічний контроль та нагляд) вимогам Закону України „Про метрологію та метрологічну діяльність".

    У відповідності до п.3.3 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України (затверджено Наказом МВС від 13.11.2006 N 1111), завданням ДПС є, зокрема:

    3.3. Забезпечення безпечного й безперебійного руху транспортних засобів.

    Більше того. До обов'язків співробітників ДПС та ж Інструкція прямо відносить:

    7.1.2. Організовувати безпечний та безперешкодний процес дорожнього руху.

    Очевидно, що безпричинні або з тих причин, що не передбачені законодавством, зупин­ки транспортного засобу, порушують законодавство, нормативні документи, які регулюють діяльність підрозділів ДПС та МВС взагалі, а також порушують мої права, як учасника руху.

    Вважаю, що таке істотне порушення вимог законодавства щодо громадянина з боку співробітника міліції є перевищенням з його боку службових повноважень, а отже, утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.365 КК України. З іншого боку, допущення керівництвом відповідного підрозділу ДАІ таких порушень з боку працівників останнього, є службовою недбалістю, що утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.367 КК України.

    На підставі викладеного, керуючись стст.94, 95, 97 КПК України,

    ПРОШУ:

    Порушити за зазначеними фактами кримінальну справу за ознаками злочинів, пе­редбачених стст.365 ч.1, 367 ч.1 КК України.

    „___" ___  200__р.                                         (Підпис).



    Додав до Заначкі: Администратор
    Хітів: 5915
    Створено: 17:16 27-08-2009


    Коментарі:

    Для додавання коментаря "13. Заявление в прокуратуру по факту беспричинной остановки транспортного средства " Ви повинні бути зареєстрованим користувачем. Для реєстрації перейдить за цим посиланням >>>

    Якщо Ви вже зареєстрований користувач, то скристуйтеся цією формою:

    E-mail

    Пароль